Partage
  • Partager sur Facebook
  • Partager sur Twitter

Flag SDL_RESIZABLE

    4 novembre 2020 à 20:13:48

    Hello guys , how are you , hope you all doing well.

    i just wanted to ask you how to use sdl_resizable.

    so this is my code

    #include<stdio.h>
    #include<stdlib.h>
    #include <SDL/SDL.h>
    
    int main ( int argc, char** argv )
    {
        int cont=1;
        SDL_Event event;
        SDL_Surface *screen=NULL;
    
        if(SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO)<0)
        {
            fprintf(stderr,"Error white initializing %s\n",SDL_GetError());
            exit(EXIT_FAILURE);
        }
    
        screen=SDL_SetVideoMode(512,512,32,SDL_HWSURFACE | SDL_DOUBLEBUF | SDL_RESIZABLE);
    
        while(cont)
        {
            SDL_WaitEvent(&event);
            switch(event.type)
            {
                case SDL_QUIT:
                    cont = 0;
                    break;
                case SDL_KEYUP:
                {
                    if(event.key.keysym.sym==SDLK_ESCAPE )
                        cont = 0;
                }break;
            }
            SDL_FillRect(screen,NULL,SDL_MapRGB(screen->format,55,155,255));
            SDL_Flip(screen);
        }
    
        return EXIT_SUCCESS;
    }

    it runs with no errors or warnings, but when i tried to change the sizes , i found that the color didnt follow the sizes, like this: ( i cant share the photo with u , i dont know why )

    it only colors the 512/512 window , when i change the sizes , the new surface became black

    i really need your help . thank you a lot for your help and time.

    -
    Edité par AymenahmedHouasnia 4 novembre 2020 à 20:19:16

    • Partager sur Facebook
    • Partager sur Twitter

    Flag SDL_RESIZABLE

    × Après avoir cliqué sur "Répondre" vous serez invité à vous connecter pour que votre message soit publié.
    × Attention, ce sujet est très ancien. Le déterrer n'est pas forcément approprié. Nous te conseillons de créer un nouveau sujet pour poser ta question.
    • Editeur
    • Markdown